Herttoniemen metroaseman liityntäpysäköintiaika pitenee

Herttoniemen metroaseman vieressä sijaitsevan liityntäpysäköintihallin käyttöaika pitenee. HKL ja Kesko ovat päättäneet, että paikallisen K-kaupan halli on liityntäpysäköijien käytössä koko kaupan aukioloajan sekä arkisin että viikonloppuisin, maksimissaan 12 tunnin ajan kerrallaan.

- Liityntäpysäköintiin ajava asettaa autoon pysäköintikiekon pysäköintiin saapuessaan. Näin pysäköintiä pystytään valvomaan ja pysäköintipaikkojen käyttö muuhun kuin liityntäpysäköintiin minimoitua.

HKL:n mukaan yöpysäköinti hallissa on turvallisuussyistä kielletty.

- Pysäköintihalli on avoinna klo 05.30 - 22.30 arkisin ja klo 7-21.30 viikonloppuisin. Liityntäpysäköintihalli on tarvittaessa kaupan asiakkaiden käytössä klo 17.30 alkaen arkisin ja koko päivän viikonloppuisin.

- Aiempi liityntäpysäköinnin aikarajoitus hallissa ei palvellut esimerkiksi vuorotyöntekijöitä parhaalla mahdollisella tavalla, jonka vuoksi liityntäpysäköintiaikaa nyt laajennettiin Keskon ja HKL:n yhteistyönä.

Liityntäpysäköinti on tarkoitettu palvelemaan joukkoliikenteen käyttäjiä parantamalla joukkoliikenteen saavutettavuutta. Palvelu on tarkoitettu kaikille joukkoliikenteellä matkaa jatkaville: pääsääntöisesti liityntäpysäköintiä käytetään työpäivän mittaiseen pysäköintiin. Tutkimusten mukaan liityntäpysäköinnin yleisin kesto on 9-10 tuntia.

- Herttoniemessä liityntäpysäköintipaikat tulevat tulevaisuudessa lisääntymään. Liityntäpysäköintipaikkoja on tulossa toiselle puolelle Itäväylää uudistuvaan Megahertsin liikekeskukseen.

HKL hallinnoi suurinta osaa Helsingin kaupungin alueella olevista liityntäpysäköintipaikoista. Liityntäpysäköintiä Helsingissä tullaan jatkossa kehittämään HKL:n, HSL:n, Helsingin kaupungin sekä pysäköinti- ja kaupan toimijoiden kanssa yhteistyössä. Tavoitteena on kehittää mm. liityntäpysäköinnin informaatio-, tunnistautumis- ja maksujärjestelmiä, jotta liityntäpysäköintipaikat saadaan palvelemaan joukkoliikenteellä jatkavia matkustajia nykyistä paremmin.

JULKAISTU 8.1. 2018

Sivu päivitetty: 23.2.2018

Raideliikenteen tulevaisuus